ΑρχικήΤεχνολογία-Ρομποτική-StemΚαλλιέργεια της δημιουργικής επιστημονικής σκέψης μέσα από διαγωνισμούς κατασκευής πειραματικών συσκευών με...
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Καλλιέργεια της δημιουργικής επιστημονικής σκέψης μέσα από διαγωνισμούς κατασκευής πειραματικών συσκευών με ανακυκλώσιμα υλικά

Α. Μπαλντούκας, Καθηγητής ΕΚΠΑ abaldoukas@uoa.gr

Ο στόχος της εργασίας μας επικεντρώθηκε στον καθορισμό των κανόνων στους οποίους μπορεί να στηριχθεί ένας διαγωνισμός που να εστιάζει ταυτόχρονα, τόσο στην καλλιέργεια της δημιουργικής επιστημονικής σκέψης όσο και στην ευαισθητοποίηση των μαθητών στην επαναχρησιμοποίηση των υλικών με σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος.

Στόχος της προσπάθειάς μας ήταν (α) να παρέχουμε τα «εργαλεία» για την προσέλκυση όλων των μαθητών στη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό, χωρίς καμία κοινωνική ή οικονομική διάκριση, στην επιστήμη και την τεχνολογία και

(β) να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο για τη διάδοση ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού «εργαλείου» που δεν έχει ως κέντρο του τους υπολογιστές, αλλά είναι κατάλληλο για τη διδασκαλία μαθημάτων STEM (Science Technology Engineering and Mathematics) με ανάπτυξη βιωματικών εργαστηρίων κατασκευής πειραματικών συσκευών με ανακυκλώσιμα υλικά.

Στα Σχήματα που ακολουθούν παρουσιάζονται πειραματικές συσκευές κατασκευασμένες από ανακυκλώσιμα υλικά που δυνητικά θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενα αντίστοιχων μαθητικών διαγωνισμών.

Σχήμα 1. Ζυγός με παράλληλους βραχίονες

Σχήμα 2. Περιστρεφόμενο όχημα που κινείται με εξώθηση αέρα

Σχήμα 3. Προσομοίωση του μηχανισμού σύνθλιψης του ελαιοκάρπου

Σχήμα 4. Ζυγαρία με περιστρεφόμενο δείκτη

Σχήμα 5. Μετρητής στροφών πτερωτής

Σχήμα 6. Μικρό όχημα που κινείται με την απόρριψη μάζας

Σχήμα 7. Περιστρεφόμενη αντλία που κινείται με αέρα

Σχήμα 8. Συσκευή μέτρησης της δύναμης αντίστασης σε αεροτομή

Βιβλιογραφία

  • Abrahamsa, I. & Millar, R. (2008). Does Practical Work Really Work? A study of the effectiveness of practical work as a teaching and learning method in school science. International Journal of Science Education, 30(14), 1945-1969.
  • Klahr, D.,  Triona, L. & Williams, C. (2007). Hands on What? The Relative Effectiveness of Physical Versus Virtual Materials. Journal of Research in Science Teaching, 44 (1), 183-203.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Τελευταία άρθρα